W wersji 1.35 pojawiło się kilka nowych funkcji, które adresują problemy zgłaszane nam na forum w ostatnim czasie. Gorąco zachęcamy do zapoznania się z opisem tych nowości oraz do aktualizacji programu.
PLIKI DO POBRANIA
Przypominamy również, że Sello można aktualizować automatycznie po kliknięciu w czerwony komunikat o nieaktualnej wersji w prawym dolnym rogu okna programu.
Dokumentacja bazy danych
Lista zmian w bazie danych
NOWOŚCI I ZMIANY
MONITOROWANIE ZADAŃ ZLECONYCH SERWISOWI ALLEGRO
Wystawianie oraz zakończenie ofert w Allegro odbywa się na zasadzie zlecenia wysłanego do serwisu. Oznacza to, że oferta nie jest wystawiana oraz kończona w momencie gdy Sello wyśle odpowiednie polecenie do serwisu, ale sama zmiana statusu oferty realizowana jest z opóźnieniem. Do tej pory Sello nie monitorowało czy udało się wystawić lub zakończyć ofertę, co prowadziło do nieporozumień.
W wersji 1.35 dodaliśmy mechanizm, który co minutę sprawdza status wykonania zleceń aktywowania bądź zakończenia oferty. Dzieje się to automatycznie.
Opis działania funkcji na przykładzie zakończenia oferty: po wysłaniu do serwisu zmiany oczekującej Zakończenie oferty, aukcja w Sello przenoszona jest do zakładki ZAKOŃCZONE – nie oznacza to jednak fizycznego zakończenia, gdyż do Allegro zostało wysłane jedynie zlecenie zakończenia. Na liście ZMIAN aukcji widnieje wtedy status Zlecono zakończenie oferty.
Co minutę Sello będzie następnie odpytywać serwis Allegro czy udało się wykonać zlecenie. Jeśli tak, status zmieni się odpowiednio na Oferta została zakończona.
Gdyby zdarzyło się, że serwis z jakiegoś powodu odrzucił zlecenie zakończenia, Sello doda odpowiednią informację o błędzie do tej aukcji i pobierze jej aktualne dane, przywracając ją z powrotem do TRWAJĄCYCH.
ZMIANY W WYSTAWIANIU AUKCJI
Monitorowanie zleconych zadań również zostało zastosowane do procesu wystawiania aukcji, w związku z czym została dodana nowa (specjalna) zmiana Aktywowanie oferty. Zmiana ta jest dodawana automatycznie na listę zmian oczekujących po prawidłowym wysłaniu aukcji do Allegro. Zmiana ta nie jest wykonywana przez Sello przy tradycyjnym wysyłaniu zmian do serwisu, tylko przy wyborze wysłania aukcji. Dzięki temu ona również jest monitorowana i jeśli zawiedzie, aukcja wróci z powrotem do zakładki PRZYGOTOWANE z przypisanym błędem zwróconym z serwisu Allegro oraz podświetleniem na czerwono.
CZYTAJ BŁĘDY ZE ZROZUMIENIEM
Przypominamy, że pojawienie się czerwonego podświetlenia nie świadczy o źle działającym programie, tylko ma ułatwić Państwu zareagowanie na pojawiające się, z różnych względów problemy, których wykluczyć się nie da. Każdy taki błąd ma dokładnie opisane zadanie jakie było wykonywane przez program (poniżej pogrubione) np:
Wysyłanie oferty „Kolorowe klocki drewniane 2kg” na konto Sello1 na Allegro.pl: Oferta zawiera nieprawidłowe dane
– Numer EAN jest niepoprawny
W dalszej części treści zawiera informację o tym co poszło nie tak, w tym wypadku serwis zwrócił informację o nieprawidłowym numerze EAN dodanym do oferty. Błędy te automatycznie są przypisywane do aukcji, transakcji itp aby ułatwić znalezienie problematycznej aukcji czy transakcji. Również z poziomu okna raportu można przejść wprost do aukcji klikając dwukrotnie na wierszu z błędem.
ZAMÓWIENIA ANULOWANE PRZEZ KUPUJĄCEGO
Dodaliśmy obsługę nowości w Allegro, która daje kupującemu możliwość anulowania zamówienia. Kupujący może anulować zamówienie pod pewnymi warunkami (opisane w informacji od Allegro). Anulowane przez kupującego zamówienia przyjmą w Sello nowy stan.
Zamówienie może być anulowane przed jak i po dokonaniu płatności. Sello nie podejmuje żadnych dodatkowych działań w związku z anulowaniem zamówienia. W zależności od warunków należy w Sello anulować transakcję oraz podjąć inne konieczne kroki aby wycofać zamówienie (np. zwrócić kupującemu wpłatę, anulować/usunąć stworzone paczki).
AKTUALIZACJA STATUSU ZAMÓWIENIA W ALLEGRO
Jednym z kryteriów uniemożliwiających kupującemu anulowanie zamówienia jest ustawienie w nim statusu w realizacji. Dodaliśmy do Sello funkcję aktualizacji tych statusów w Allegro na podstawie stanów transakcji oraz paczki w Sello. Poniżej przestawione statusy dostępne w Allegro:
Sello automatycznie ustawia statusy w oparciu o poniższe dane przy każdej zmianie statusu transakcji bądź informacji o paczkach:
- nowe – transakcja w stanie nowa
- w realizacji – transakcja w stanie w trakcie realizacji i nie jest jeszcze żadna paczka utworzona albo nie są spakowane wszystkie towary
- do wysłania – transakcja w trakcie realizacji i wszystkie towary są już w paczkach
- wysłane – transakcja w trakcie realizacji i paczki zostały oznaczone jako wysłane lub transakcja w stanie zakończonym.
- anulowana – transakcja anulowana
Należy tutaj wspomnieć, że zamówienie anulowane przez kupującego nie ma przełożenia na anulowanie zamówienia przez sprzedawcę. Są to dwa niezależne statusy. Po anulowaniu zamówienia przez kupującego, sprzedawca powinien anulować transakcję w Sello, co spowoduje ustawienie takiego statusu w Allegro w zamówieniach.
Kupujący zatem straci możliwość anulowania zamówienia, gdy w Sello transakcja zmieni status, lub zostanie wygenerowana paczka.
Uwaga! Możliwa jest sytuacja, gdy anulowanie oraz zmiana stanu transakcji nastąpią w tym samym czasie (uwzględniając czas potrzebny na synchronizację). Może to doprowadzić do powstania błędnej sytuacji. O tym fakcie poinformowaliśmy Allegro i dodali oni pewne rozwiązanie tego problemu – będzie ono zaimplementowane w najbliższej aktualizacji.
Status transakcji można również wysłać korzystając z funkcji Aktualizuj status zamówienia w serwisie dostępnej w menu kontekstowym pod prawym klawiszem myszy.
ZADANIE ZOSTAŁO ANULOWANE
Udało nam się znaleźć przyczynę powstawania błędów, które często uniemożliwiały wymianę danych z serwisem Allegro. Błąd ten powstawał w skutek pojawienia się innych błędów podczas transmisji danych. Z racji dość trudnego sposobu powtórzenia tego błędu na zawołanie prosimy o informację, czy liczba błędów tego typu zmniejszyła się, zniknęły one całkowicie, czy może nadal pojawiają się.
ODŚWIEŻANIE TOKENA
Aktualizacja zawiera także poprawki automatycznego odświeżania tokena, gdyż znaleźliśmy scenariusze w których mogło dochodzi do problemów z jego odświeżeniem – tym samym konieczny był restart programu bądź ponowna autoryzacja konta.
NOWE SZABLONY OPISÓW
Świat opisów Allegro zmienił się już dawno, ale w związku z licznymi zmianami w programie nie było nigdy czasu na dostosowanie wbudowanych opisów aukcji do nowych standardów Allegro. W tej aktualizacji usunęliśmy stare szablony Sello i zastąpiliśmy je nowymi.
Dzięki nim szybciej przygotujesz aukcję do wystawienia. Szablony są przygotowane z użyciem tagu [Towar::Opis] oraz domyślnej wartości „Lorem ipsum”. Jeśli szablon będzie wykorzystany dla aukcji z towarem, to zostanie użyty jego opis. Jeśli aukcja nie będzie miała towaru to wystarczy podmienić domyślne teksty na własne, opisujące sprzedawany przedmiot.
ZNIKANIE USŁUG DODATKOWYCH I PASUJE DO
Aktualizacja ofert Allegro ma to do siebie, że nie ma możliwości przesłania i zaktualizowania tylko jednego pola w definicji oferty. Tym samym wysyłając np. zmianę parametru specyficznego Sello musi skonstruować i przesłać strukturę całej oferty ze wszystkimi polami oraz ze zmienionym jednym polem. Powoduje to dość przykry w skutkach efekt, czyli usuwanie z oferty wszelkich pól, które nie są obsługiwane przez program w danej chwili. Takich pól jest kilka, między innymi są to usługi dodatkowe oraz pasuje do.
W wersji 1.35 dodaliśmy te pola w bazie danych i Sello przechowuje ich wartości pobrane z serwisu a przy aktualizacji ofert są one również przesyłane do Allegro, dzięki czemu nie znikają z oferty. W samym programie nie ma ich obsługi, nie można tych pól edytować póki co. Istotne jest, aby pobrać dane aukcji z Allegro aby te pola zostały uzupełnione, przed wysyłaniem zmian.
USŁUGI DODATKOWE W TRANSAKCJACH
Wybrane przez kupującego usługi dodatkowe, typu zapakowanie na prezent, wniesienie czy montaż są teraz dodawane do transakcji jako towary jednorazowe.
Dalej, do Subiekta przenoszone są na dokument jako usługi jednorazowe.
GABARYT PACZKOMATU USTALANY W TOWARZE
Do tej pory gabaryt domyślny, ustawiany w paczce był definiowany w parametrach połączenia z serwisem InPost ShipX. W wielu przypadkach jednak lepiej byłoby ten gabaryt ustawić w samym towarze, tak aby domyślnie w paczce ustawiał się gabaryt związany bezpośrednio z towarem, który się w niej znajduje.
Rozwiązaniem tego zagadnienia jest wprowadzenie do Sello pola własnego dla towaru, którego zawartość jest brana pod uwagę przy ustalaniu gabarytu w paczce. Oczywiście funkcja taka nie zawsze ustawi właściwy gabaryt, zwłaszcza jeśli w paczce towarów jest więcej lub są one różne, ale dla większości pojedynczych zakupów powinna być pomocna.
Pole własne, automatycznie dodane do słownika pól własnych o nazwie gabaryt_paczkomat, można ustawić w towarze dla jednego jak i wielu towarów korzystając ze zmian zbiorczych (Ctrl+B) w towarach.
Wartość tego pola musi zawierać się w pojedynczych oznaczeniach gabarytu, czyli A, B, C, ewentualnie małe litery a, b, c. Inne wartości zostaną zignorowane i będzie wzięty pod uwagę domyślny gabaryt z konfiguracji dostawy, tak jak do tej pory.
Zastosowanie pola własnego daje jeszcze jedną korzyść: jego wartość może być wyliczana na podstawie innych tagów oraz modyfikatorów Sello. W związku z tym, jeśli przykładowo w nazwie towaru znajduje się jakieś oznaczenie wpływające na wielkość paczki, można to wykorzystać i w polu gabaryt_paczkomat podać np. wartość:
[Towar::Nazwa | contains=`duży`|then=`B`|else=`A`]
W przypadku gdy w nazwie towaru pojawi się słowo duży tag zwróci wartość B, jeśli nie to A.
Sello domyślnie będzie szukać w towarze pola własnego o nazwie gabaryt_paczkomat, aczkolwiek to również można zmienić, w oknie konfiguracji dostawy obok gabarytu domyślnego dla dostawy.
Gabaryt domyślny będzie brany pod uwagę gdy w towarze nie zostanie znaleziona poprawna wartość zdefiniowana w polu szablon gabarytu.
Jeśli w tej chwili gabaryty są np. zapisane w polach własnych Subiekta, to można tutaj podmienić szablon gabarytu tak aby wskazywał pole własne zewnętrzne.
Jeśli w paczce znajdzie się więcej różnych towarów, to Sello wyliczy gabaryt dla każdego towaru z osobna i ustawi się gabaryt największy.
DOSTAWY SELLO – DOSTAWY ALLEGRO
Właściwe powiązanie dostaw Sello z dostawami Allegro jest konieczne do poprawnego pobierania transakcji. Sprawia ono sporo trudności. Główne problemy związane są z wielokrotnym przypisaniem tej samej dostawy Allegro do różnych dostaw Sello lub też powiązaniem dostawy pobraniowej z dostawą płatną z góry (i na odwrót).
Aby temu zaradzić dodaliśmy kilka weryfikacji podczas edycji dostawy.
Na liście dostępnych dostaw Allegro pojawią się tylko dostawy płatne z góry bądź też za pobraniem, zgodnie z typem dostawy Sello (strzałka).
Ograniczy to długą listę dostaw tylko do tych, które w danej dostawie mogą być wybrane.
W przypadku próby zapisania niewłaściwej konfiguracji, wyświetlony zostanie błąd, z podaniem nazw dostaw Allegro oraz Sello, których to dotyczy.
W powyższym przypadku dostawa Allegro o nazwie Kurier InPost jest już powiązana z dostawą Sello o nazwie Przesyłka kurierska – produkcja.
Sello samo nie zmieni istniejących konfiguracji, więc jeśli są wątpliwości czy konfiguracja jest wykonana poprawnie wystarczy kolejno wejść w okna edycji dostaw i zapisać je przyciskiem OK (Enter).
Aby powyższy mechanizm zadziałał trzeba pobrać z serwisu słownik dostaw, który uzupełni w Sello dodatkowe informacje o dostawach Allegro – proces ten rozpocznie się automatycznie po pierwszym uruchomieniu Sello.
Jeszcze jednym ułatwieniem w znalezieniu ewentualnych błędnych powiązań są zmiany na liście w słowniku dostaw Sello, gdzie zamiast informacji o powiązaniu (tak; tak, więcej niż jedna) dodaliśmy wypisane te powiązania po przecinku.
Pozwoli to bez wchodzenia w dostawę zweryfikować jakie dostawy Allegro są powiązane, oraz czy z dostawami pobraniowymi są powiązane tylko pobrania.
To tylko ważniejsze zmiany i nowości w programie, pełna lista zmian dostępna jest tutaj.