Otrzymaliśmy kilka doniesień od użytkowników nowej wersji 1.33.0 o powstawaniu dubli transakcji. Prosimy o zapoznanie się z informacjami poniżej.
Prosimy zwrócić szczególną uwagę na to, czy transakcje kupujących nie pojawiają się ponownie jako nowe!
W chwili obecnej problem jest diagnozowany, ale potrzebujemy więcej informacji. Jeśli zauważysz u siebie taką sytuację, bardzo prosimy o kontakt na forum bądź mailowo.
KIEDY DUBLE MOGĄ WYSTĄPIĆ?
Jedna ze znanych nam sytuacji dotyczy zdublowanych grup transakcji. Powstaje przy jednoczesnym grupowaniu tych samych transakcji z kilku stanowisk. Problem ten będzie poprawiony w najbliższej aktualizacji 1.33.1, którą przygotowujemy.
Druga sytuacja jest taka, że duble powstają nie na grupach transakcji, tylko są pobrane do programu jako nowe transakcje. W tym przypadku prosimy zwrócić uwagę czy dubel powstał do nowej już transakcji czy do starej. W programie będzie to wyglądało następująco:
W jednej transakcji brakuje Nr zamówienia (stara transakcja), w drugiej ten numer jest. Jest to sytuacja o której informowaliśmy, może ona wystąpić jeśli data odcięcia transakcji zostanie przestawiona na wcześniejszą, tak jak poniżej na zdjęciu.
Data ta powinna być ustawiona automatycznie na dzień aktualizacji programu do wersji 1.33.0
Mamy również podejrzenia, że w niektórych systemach pomimo, że data nie była przestawiona, pobierają się ponownie transakcje, starsze niż ustawiona tutaj data. Prosimy wtedy zwrócić uwagę czy ma ona format przykładowo: 2020-01-20 czy 20-01-2020.
Proszę również zweryfikować jaki jest format daty krótkiej w systemie Windows w ustawieniach regionalnych:
Jeśli format będzie przestawiony, czyli rok z przodu, lub dzień w środku, proszę zmienić go na dzień.miesiąc.rok, zrestartować komputer i zweryfikować czy problem z pobieraniem starszych transakcji nadal występuje. Prosimy o informację czy to pomogło.
Sytuacja trzecia, którą podejrzewamy polega na tym, że dublują się transakcje nowe, z tym, że druga transakcja powiązana jest z innym kontem Allegro obsługiwanym w programie. Czyli są dwie takie same transakcje, o takim samym numerze zamówienia Allegro, ale powiązane są do dwóch różnych kont. Prosimy również o informacje w razie wykrycia tego problemu i podesłanie zrzutu ekranu obrazującego te transakcje do nas na skrzynkę mailową [email protected]. Proszę również napisać, czy wystąpiły/występują w tym czasie błędy typu 403 forbidden w raporcie, lub autoryzowane były konta ponownie.
Pragniemy jak najszybciej ustalić źródło tego problemu i go poprawić, w tym celu potrzebujemy więcej informacji.
Jeszcze raz prosimy o zachowanie czujności i przepraszamy za zaistniałe problemy.
AKTUALIZACJA
Bardzo prawdopodobne jest, że duble nowych transakcji powstają w wyniku błędnej autoryzacji kont we wcześniejszej wersji. Wersja 1.31 dopuszczała możliwość błędnego zautoryzowania konta A danymi konta B, przez co pobierane aukcje mogły podpiąć się pod złe konto w Sello. Nie było to specjalnie widoczne do momentu instalacji wersji 1.33, która pobiera również transakcje w oparciu o autoryzację. Jeśli ta autoryzacja była błędna to transakcje mogły zostać przypisane do złego konta w Sello.
Autoryzacja poprawnymi danymi spowodowała, że program zaczął tworzyć duble transakcji oraz aukcji na właściwym koncie, ponieważ nie znalazł na tym poprawnym koncie transakcji pobranej już wcześniej i przypisanej do złego konta.
O dalszym postępie będziemy informować.