Aktualizacja m.in. przywraca funkcję zbiorczej edycji ofert trwających. Jest również trochę udoskonaleń nowego mechanizmu synchronizacji.
PLIKI DO POBRANIA
Lista poprawek do wersji:
Sello 1.32.1
Sello 1.32.2
Dokumentacja bazy danych
Dokumentacja zmian w bazie z wersji poprzedniej (1.30.4)
CO NOWEGO W AKTUALIZACJI?
MODYFIKACJA OFERT TRWAJĄCYCH
Najbardziej wyczekiwana funkcja od poprzedniej aktualizacji zawierającej nowy synchronizator Allegro. Przywróciliśmy możliwość aktualizowania ofert trwających na podstawie zmian oczekujących. Wśród zmian są oczywiście takie zmiany jak:
- zmiana cennika dostaw
- informacje dodatkowe o wysyłce
- zmiana opcji faktury
- dodawanie jak i usuwanie zdjęć z jednoczesną aktualizacją opisu
W inny sposób aktualizowane są również stany oraz ceny, dzięki czemu nie powinno dochodzić do sytuacji, że poprawnie wysłana zmiana nie zostanie uwzględniona w serwisie. Zmiany powinny pojawiać się również dużo szybciej w serwisie – choć przypominamy, że Allegro zastrzega sobie do godziny czasu na pojawienie się zmian w serwisie po ich wysłaniu.
Ważne, aby zmian w ofertach dokonywać zawsze na możliwie najświeższych danych pobranych z serwisu (pełnych danych).
Mechanizm zmian w nowym API Allegro działa inaczej niż w starym API i każda zmiana w ofercie aktualizuje wszystkie pola aukcji, łącznie z cenami oraz stanem! Jeśli Sello będzie wysyłać dane na podstawie przestarzałych danych nadpisze aktualne dane w ofercie własnymi, nieaktualnymi.
Druga różnica jest taka, że wszystkie zmiany oczekujące aplikowane są za jednym razem, nie trzeba, jak w starym API, wysyłać różnych zmian osobno.
DATA ZAKOŃCZENIA OFERTY
Przeniesienie oferty z trwających do zakończonych aktualizuje teraz datę zakończenia (jeśli jest ona ustawiona jako przyszła), tak aby korzystanie z filtrów zakończenia wg. daty było możliwe.
AKTUALIZACJA OFERT NA PODSTAWIE TRWAJĄCYCH
Nie trzeba już pobierać ofert zakończonych, aby zniknęły one z zakładki TRWAJĄCE. Oferty niepoprawne podczas synchronizacji tylko trwających będą automatycznie uznawane za zakończone.
AUTOMATYCZNE ODŚWIEŻANIE LISTY PO SYNCHRONIZACJI
Uzupełniamy również brakujący mechanizm odświeżania listy aukcji po wykonaniu synchronizacji. Klawisz F5 nadal odświeża listę na żądanie, ale nie trzeba będzie już go używać aby dane odświeżyły się samoczynnie po wykonaniu synchronizacji.
DALSZE ZMIANY ZWIĄZANE Z PRZEJŚCIEM NA NOWE API ALLEGRO
Kontynuujemy prace nad stopniowym przechodzeniem na nowe API Allegro, a wraz z nim całkowicie przepisujemy kolejne fragmenty programu. W tej aktualizacji zmianie uległ sposób wysyłania danych do serwisu ręcznie (w tym okno wysyłania danych). Z wierzchu w zasadzie niewiele się zmieniło, ale prosimy zwrócić uwagę czy nie wystąpiły tutaj jakieś problemy z działaniem wysyłania danych.
AUTORYZACJA W ALLEGRO
Przypominamy, że warunkiem poprawnej współpracy Sello z Allegro jest poprawna autoryzacja Sello dla używanych kont Allegro. Mechanizm w poprzednich wersjach mógł w pewnych przypadkach powodować złą autoryzację, co skutkowało pojawianiem się różnych błędów podczas pracy (403 forbidden, invalid_token, itp).
W wersji 1.32 w oknie autoryzacji widnieje informacja do jakiego konta należy się zalogować w Allegro oraz za każdym razem pojawia się okno wpisywania danych, z ewentualnym oknem umożliwiającym potwierdzenie lub zmianę konta na które należy się zalogować.
Dodatkowo, po zalogowaniu się do konta, Sello zweryfikuje, czy na pewno zalogowano się na właściwe konto i nie pozwoli posłużyć się innym loginem.
SYGNATURA – NOWE POLE
W oknie aukcji pojawiło się nowe pole Sygnatura. Dla kont firmowych pole to widoczne jest tylko dla sprzedawcy, zaraz pod tytułem oferty. W Sello pole to znalazło się obok pola EAN.
Pole to jest synchronizowane z Allegro (trzeba pobrać pełne dane), można modyfikować je w ofertach trwających, jak również można wykorzystać sygnaturę, do połączenia aukcji z towarami – np. jeśli w Allegro w tym polu znajduje się symbol towaru.
Oczywiście pole dostępne jest również na liście aukcji – domyślnie ukryte. Włączyć je można w ustawieniach listy kolumn Ctrl+Shift+K. Można również wyszukiwać oraz filtrować oferty po tym polu (F7/F8).
Pole sygnatura powinno działać również dla kont niefirmowych, ale nie jest ono prezentowane w Allegro na karcie produktu.
NOWY MECHANIZM RAPORTOWANIA BŁĘDÓW
W wersji 1.31 wprowadziliśmy raportowanie błędów wprost na liście aukcji (podobnie jak wcześniej w paczkach). Z założenia użytkownik powinien reagować na pojawiające się błędy podświetlone na czerwono i rozwiązywać je w miarę na bieżąco – jeśli wymagają interwencji. Poprawione problemy zdejmują informację o błędzie w momencie powtórzenia synchronizacji ze skutkiem pozytywnym.
Dodatkowo użytkownik może również samodzielnie wyczyścić te błędy wywołując funkcję Wyczyść błędy aukcji.
Usunęliśmy okno potwierdzenia wykonania tej operacji oraz dodaliśmy skrót klawiszowy Ctrl+Shift+B w celu szybszego i łatwiejszego zarządzania.
ZOBACZ ROZWIĄZANIE
Wdrażamy również funkcję pozwalającą uzyskać pomoc dotyczącą konkretnego problemu w sposób szybki i łatwy, bez konieczności przeglądania naszego forum w poszukiwaniu rozwiązania.
Kliknięcie w przycisk ZOBACZ ROZWIĄZANIE obok treści błędu, otworzy domyślną przeglądarkę internetową na odpowiednim temacie e-pomocy (które powstają) lub na temacie na naszym forum, w którym będzie można zapoznać się z powodem oraz rozwiązaniem tego problemu.
Rozwiązania pojawiają się dynamicznie i będą przez nas dodawane na podstawie aktualnych statystyk występowania konkretnych problemów, oraz istnienia gotowych tematów z rozwiązaniem, które można zaserwować wprost z treści błędu. Dlatego też, na początku korzystania z nowej wersji, rozwiązania mogą nie być widoczne – będą sukcesywnie pojawiać się w Sello.
PARAMETRY SYSTEMU SPRZEDAŻY
Przygotowujemy się do wdrożenia nowych synchronizatorów z Subiektami. W tej wersji przebudowie uległa struktura parametrów systemu sprzedaży zapisanych w bazie danych. Prosimy zwrócić uwagę, na ewentualne zakłócenia w działaniu synchronizacji z Subiektem a w razie wystąpienia takiego problemu o informację do nas, oraz o zweryfikowanie ustawień w parametrach systemu sprzedaży.
Informacja ta może być również istotna dla użytkowników zewnętrznych rozwiązań lub ich twórców, jeśli korzystają z tych parametrów zapisanych w bazie Sello.
Nie są to wszystkie zmiany i nowości wprowadzone w tej wersji. Powyżej wyszczególnione zostały tylko te najważniejsze. Więcej szczegółów na liście zmian.