W tej aktualizacji kontynuujemy dostosowywanie Sello do kolejnych zmian w serwisie Allegro. Tym razem dodaliśmy między innymi możliwość wysyłania do Allegro numerów przesyłek – jako, że niebawem Allegro będzie wymagać uzupełniania tych numerów aby utrzymać status Super Sprzedawcy.
PLIKI DO POBRANIA
Dokumentacja bazy danych 1.28
Zmiany w bazie danych 1.27.0-1.28.0
Przed zainstalowaniem nowej wersji zalecamy wykonanie kopii zapasowej (archiwizacji) bazy danych.
INFORMACJE O WERSJI
NUMERY NADAWCZE W ALLEGRO
Dodaliśmy funkcję wysyłania numerów nadawczych do Allegro. Przy każdej zmianie numeru nadawczego paczki, jest ona oznaczana do wysyłki. Mechanizm działa podobnie do zmian oczekujących dla aukcji trwających.
Zmiana oczekująca na wysłanie jest sygnalizowana w kolumnie S (Status synchronizacji z serwisem aukcyjnym).
Występują tutaj te same ikony informujące o statusie jak w zmianach aukcji trwających. A więc żółta ikona z zegarkiem oznacza zmianę oczekującą, zielona udaną wysyłkę numeru, czerwony krzyżyk oznacza błąd wysyłania.
Warto tutaj zwrócić uwagę, że zmiany są automatycznie dodawane tylko, jeśli paczka jest utworzona do transakcji zawierającej formularz pozakupowy – bo to do niego dodawany jest numer przesyłki w Allegro.
Aby wysłać numery przesyłek do Allegro, należy posłużyć się nową funkcją w oknie wysyłania danych do serwisu aukcyjnego.
Wysłane numery będą w Allegro dostępne na zakładce ZAMÓWIENIA > NUMER PRZESYŁKI.
ZARZĄDZANIE NUMERAMI
Z poziomu programu jedyną dostępną funkcją jest wysyłanie kolejnych numerów przesyłek do Allegro. Dla jednego formularza można wysłać do 20 numerów nadawczych. Aby rozwiązać potencjalne konflikty lub usunąć poprzedni numer należy skorzystać z zakładki ZAMÓWIENIA > NUMER PRZESYŁKI > USUŃ w Allegro.
KONFIGURACJA DOSTAW W SELLO
Allegro zdefiniowało kilkunastu operatorów przesyłek, dzięki czemu klient może otrzymywać automatyczne powiadomienia z Allegro o zmianach statusów paczek.
Aby wysłać numery nadawcze do Allegro należy najpierw w słowniku dostawców w Sello odpowiednio powiązać własnych dostawców z operatorami zdefiniowanymi przez serwis Allegro.
Operację należy powtórzyć dla każdego posiadanego dostawcy. W nowych bazach powiązania te będą już dodane.
W przypadku, gdyby na liście nie było dostawcy, z którego usług korzystacie, należy go ustawić jako Inny, oraz podać jego nazwę, która będzie wysyłana do Allegro i dalej do klienta w wiadomości e-mail.
NOWY SPOSÓB PREZENTOWANIA BŁĘDÓW
Wraz z synchronizacją numerów paczek postanowiliśmy wdrożyć, póki co eksperymentalnie, nowy sposób prezentowania błędów, na które użytkownik powinien zareagować. Obecnie odnalezienie błędu w raporcie oraz przejście do aukcji, transakcji itp. powodującej problem jest relatywnie skomplikowaną operacją. Zdecydowanie można zrobić to lepiej i w tej aktualizacji oddajemy w Wasze ręce nieco inny sposób.
Po pierwsze plakietki – czyli znana już metoda informowania o nowościach na stronie startowej oraz o zmianach oczekujących. W paczkach pojawić się może plakietka w kolorze czerwonym, informująca, że są w module problemy, które należy poprawić aby synchronizacja mogła zostać wykonana poprawnie.
Przypisanie błędu do konkretnej paczki, to druga z nowości, która daje zupełnie nowe możliwości. Dzięki temu błąd synchronizacji jest pokazywany nie tylko samą ikonką błędu, ale też podświetlany jest na czerwono cały wiersz w paczkach. Pozwala to szybko i sprawnie odróżnić paczki z błędami synchronizacji.
Informacja o zaistniałym problemie pojawia się wprost na dolnej zakładce z podglądem szczegółów.
Odpada zatem konieczność wyszukiwania w raporcie informacji, potem problematycznej paczki itd. Jeśli mechanizm ten się sprawdzi, będziemy go wdrażać w kolejnych modułach.
Docelowo myślimy również nad jego rozwinięciem, tak aby można było wyświetlić bardziej szczegółowe informacje potrzebne przy weryfikacji niecodziennych problemów oraz informacje lub akcje naprawcze, które pozwolą poprawić występujący problem.
USUWANIE BŁĘDÓW
Błędy przypisane do paczek można w każdej chwili wyczyścić, korzystając z funkcji Wyczyść błędy paczki.
Funkcja działa na wielu paczkach zbiorczo. Należy być jednak świadomym, że nie jest to magiczna funkcja, która rozwiąże problemy występujące w paczce sama, jedynie usunie ona listę błędów przypisanych do paczki.
OFERTY SKLEPOWE
W związku z usunięciem w Allegro oferty typu Sklep, w Sello zniknęła możliwość wystawiania aukcji takiego typu. W nowych aukcjach nie da się wybrać już tego typu oraz usunięta została funkcja Wystaw ponownie w sklepie. Jednocześnie dla oferty typu Kup Teraz! odblokowana została możliwość wystawienia ich na 30 dni.
OPŁATA ZA UTRZYMANIE OFERT
Opłata taka wchodzi na Allegro od 25 lipca i wiąże się z koniecznością zapłaty za utrzymywanie dostępności ofert z małym zainteresowaniem kupujących. Aby pomóc Wam odszukać takie oferty w module aukcji dodaliśmy nowe metody filtrowania.
Filtry te wyświetlają aukcje, za które są lub będą niedługo pobierane dodatkowe opłaty za utrzymanie. Innymi słowy pojawią się tutaj aukcje, które od roku nie miały żadnej transakcji. Filtr działa w oczekiwany sposób tylko jeśli w bazie Sello jest dostępna pełna historia transakcji.
FILTROWANIE DOKUMENTÓW
W transakcji przegrupowaliśmy nieco filtr dokumentów – istnieje teraz możliwość filtrowania typu dokumentu oraz jego stanu (utworzony, do utworzenia)
WYDRUKI ETYKIET PACZKOMATÓW
Dodaliśmy funkcję automatycznego pobierania statusów oraz numerów wysyłkowych nowo tworzonych paczek, w związku z tym, że tuż po utworzeniu paczki w menadżerze InPostu nie ma jeszcze nadanych numerów wysyłkowych. Funkcja po utworzeniu paczek odczekuje chwilę i pobiera statusy przesyłek. Jeśli jednak mimo wszystko serwis InPostu nie zwróci tych numerów to dodatkowo są one pobierane w chwili wywołania drukowania.
Dodatkowo poprawiliśmy problem z kolejnością wydruków typu PDF – czyli pobieranych od dostawcy. W parametrach użytkownika można określić czas oczekiwania pomiędzy wyświetleniem podglądu kolejnej porcji pobranych etykiet – dzięki temu powinny się one w podglądzie otwierać we właściwej kolejności. Niestety wyświetlenie kilku pobranych PDFów nie gwarantuje, że załadują się one do Adobe Readera w takiej samej kolejności i jedyny sposób aby wpłynąć na tę kolejność to ustawienie opóźnienia ładowania kolejnego pliku PDF.
Drugi z parametrów powoduje, że Sello będzie oczekiwać na zwolnienie kolejki wydruku – co będzie oznaczało, że drukarka skończyła drukować (lub jest w trakcie drukowania) pierwszej partii etykiet i można wysłać do niej kolejny plik PDF z etykietami. Podobnie jak poprzednio, przy dużej liczbie etykiet są one zwracane w postaci kilku plików PDF i system Windows nie gwarantuje, że drukarka wydrukuje je w takiej samej kolejności jak zostały wysłane – stąd monitorowanie kolejki wydruków, które w tej sytuacji powinno pomóc.
Daliśmy jednak możliwość wyboru czy ta funkcja ma być stosowana, bo działanie kolejki wydruków dosyć mocno zależy od systemu operacyjnego i konkretnego modelu używanej drukarki i może po prostu nie działać właściwie.
CO NOWEGO W NOWY SPOSÓB
Na zakończenie jeszcze informacja o tym, że zrezygnowaliśmy z krótkich slajdów informujących o zmianach w programie, które wyświetlają się po uruchomieniu nowej wersji programu. Te same informacje, tylko w wersji rozszerzonej są prezentowane w witrynie programu, więc od tej aktualizacji w oknie nowości będzie pojawiać się po prostu strona aktualności z witryny Sello.pl. W przypadku gdy silnik HTML w Sello działa w trybie IE9 i niższym strona otwierana jest w zewnętrznej przeglądarce.
Przygotowanie slajdów z nowościami pochłania czas, a w związku z przyspieszeniem wydawania kolejnych aktualizacji programu, jest to dla nas dodatkowe, znaczne i niepotrzebne obciążenie.